Casebeskrivelse

Aramark Denmark | Logistiksystem og mobilapps

Aramark Denmark leverer cateringydelser til hotelplatforme i Nordsøen. Medarbejderne er bl.a kokke og bagere, og der arbejdes i hold på 2-4 uger med transport til og fra arbejdsstedet i helikopter. Den specielle organisering af arbejdet har gjort at Aramark ikke har kunne bruge en standardløsning. De anvender derfor en skræddersyet løsning lavet af Centic. Løsningen omfatter mobilapplikationer til medarbejderne.

Fra Excel til moderne logistikløsning

Den danske afdeling af den amerikanske koncern Aramark har i alt 250 medarbejdere ansat offshore, og styringen af bemandingsplaner, kurser, flyvninger mm. foregik tidligere i en lang række Excel-dokumenter. Dette var en udfordring, fordi det var bundet op på en enkelt medarbejder og fordi de løbende ændringer i informationer ikke kom videre i systemet af sig selv, men skulle klares pr. telefon.

Det manuelle arbejde er nu reduceret voldsomt, og kommunikationen mellem administrationen i Esbjerg og medarbejderne er blevet meget bedre efter indførslen af den nye løsning.

aramark system screenshot

Intranet og mobilapplikationer

Den udviklede løsning er dels en webapplikation (intranettet), som anvendes af både administrationen og de almindelige medarbejdere med forskellige adgange, men også mobilapps til medarbejderne.

De almindelige medarbejdere bliver igennem løsningen adviseret omflyvninger, som de skal bekræfte. Medarbejderne skal også indrapportere transport via bil eller tog, opdatere deres nødkontaktpersoner. Og endelig har hver medarbejder sin log over kommunikation med administrationen.

Kontakt os om udvikling af systemer

Resultatet

Før logistiksystemet blev taget i brug, var der en omfattende, mest telefonisk, kommunikation mellem medarbejderne og administrationen omkring bemandingsplaner, flyvninger, fornyelse af kurser og meget andet. Men nu ligger alt dette i den nye it-løsning. Og fra at skulle kæmpe med administrative arbejdsgange kan Aramarks administration nu fokusere på udviklende HR-arbejde i stedet.

Aramark platform

Medarbejderne har taget rigtig godt imod løsningen – ikke mindst at der er mulighed for at bruge mobilapps, som er lette at bruge for personer, der ikke er så vant til mere traditionel it, og som har et arbejde og en livsstil, hvor man er meget på farten.

Den tekniske løsning

Webapplikationen er udviklet i standard open source webteknologi. Både administration og medarbejdere kan tilgå den på alle platforme med almindeligt brugernavn og password.
Mobilapps installeres fra App Store eller Google Play og kræver samme login. Det er kun medarbejderdelen, der kan bruges som app. Der bruges standard brugerflade, som er det brugerne er mest vant til.

Lad os udvikle jeres it-løsning. Ring til os på 60 70 20 00 eller send en mail til kontakt@centic.dk for at høre mere om mulighederne.

Læs mere om softwareudvikling eller om mobilapplikationer.

morten-juul-andersen

“Det intranet som Centic har udviklet sammen med os, har givet os en meget mere effektiv logistik i vores leverance af cateringydelser i Nordsøen. Og det at der er apps til medarbejderne er super godt, fordi det er mennesker der er meget på farten, og appsene er nemme at bruge.”

Morten Juul Andersen
Director of Operations Northern Europe, Aramark Denmark

  • Færre opkald til administrationen
  • Advisering om flyvninger via app
  • Tidsregistrering
  • Styr på medarbejdernes kurser

Om Aramark

Aramark koncernen beskæftiger 270.000 globalt fordelt på 21 lande, herunder Danmark og Storbritannien.

Ydelserne omfatter bl.a  madlavning, servering og facility services.

Læs mere om